sunnuntai 31. tammikuuta 2010

Liian paljon

Täällä ollaan, elossa! Moni on jo ehtinyt huolestua, mihin katosin. Elämässä on vain tapahtunut niin paljon, ettei siihen väliin mahdu sanoja.
Joulun aikoihin istuin pihasaunan terassilla ja kuuntelin lumeen peittyneen maiseman pehmeää hiljaisuutta. Ajattelin, ettei elämä voisi olla tämän paremmin. Kaikki kohdallaan.
Tänään istuin samassa paikassa, lumen sylissä. Itkin. Ystäväni menetti miehensä, elämänkumppaninsa ja pienen lapsensa isän. Odottamatta, niinkuin elämä usein tekee. Tämä on jotain, josta en aio kirjoittaa. Sille ei ole sanoja, kaikki ovat liian kliseisiä, liian imeliä, liian turhia.
Matkustin toiselle puolelle maapalloa. Edes siellä en päässyt pakoon viiltävää tunnetta. Olisin halunnut olla silloinkin ystäväni luona, itkeä yhdessä hänen kanssaan. Mutta nyt olen tässä, sinun kanssasi, rakas ystävä.
Seuraavassa laulussa on sanottu kaikki se mitä haluan sinulle nyt sanoa:

Kun voimat oudon maan sun veisi mukanaan
mä missä lienenkin niin tulen takaisin
Sun rinnallasi oon, yön pedot kaikotkoon
sillä en sun särkyä anna mä en

Niin katoavaa on voimat ihmisen,
vain tuuli puhaltaa ja kuoren hajottaa
Mutta en sun särkyä anna mä en

Et ole vahva et, yön varjoon pakenet
mut seuraasi sun jään, en päästä lähtemään
Viel aamu sarastaa, se haamut karkottaa
sillä en sun särkyä anna mä en

Niin katoavaa on voimat ihmisen,
vain tuuli puhaltaa ja kuoren hajottaa
Mutta en sun särkyä anna mä en

6 kommenttia:

Team Harjavalta kirjoitti...

Sanaton <3

Salanimi kirjoitti...

Hirveän surullista :( Voimia ystävällesi ja itsellesi myös - vaikeisiin, vaikeisiin aikoihin.

Afromama kirjoitti...

Olet ihana ystävä, voimia!

Savu kirjoitti...

Voimia ystävälle ja sinulle vierelläkulkemiseen.

Tiia kirjoitti...

Voimia sinulle ja ystävällesi!
Sanattomana täälläkin.

Monia koetellaan..Eilen jäi ystävä kodittomaksi Kaarinan kerrostalon tuhopoltossa. Pienille lapsille kerättiin vaatteita eilen kun kaikki käyttökelvotonta savun takia. :/

Ylva kirjoitti...

Voimia teille kaikille sinne surun keskelle!