perjantai 2. huhtikuuta 2010

Aprikkalainen setä!

On tavallinen päivä. Minä ripustelen pyykkiä, Pikkusisko leikkii, televisio on unohtunut päälle. Siellä muutama mies juttelee keskenään hollantia, kolme heistä on valkoihoisia, yksi on mustaihoinen ja hänellä on komeat afroletit. En kiinnitä jutusteluun sen kummempaa huomiota ennenkuin Pikkusisko kiinnostuu miehistä telkkarissa.

Pikkusisko: Toi yks setä on kyllä aprikkalainen.
Minä: Ei ole, kyllä se on hollantilainen.
Pikkusisko: No mut ei se näytä yhtään hollantilaiselta, se on aprikkalainen!!!
Minä: Miten niin ei näytä? Miltä hollantilaisen pitäisi susta näyttää?
Pikkusisko: ???????????
Minä: No entä sinä? Etkö sä muka olekaan suomalainen? Näytätkö sä sitten suomalaiselta vai afrikkalaiselta? Ootko sä sitten omasta mielestäs afrikkalainen vai suomalainen?
Pikkusisko: (aivan suttuneena) Hiukan sä oot tyhmä!!! Et tiiä mitään!!

Näin hankalaa, hassua ja ihmeellistä on olla kolmevuotias tavallinen suomalainen tyttö, jolla on Afrikka iholla.

2 kommenttia:

Savu kirjoitti...

hih, meidän vannoutunut suomi-poika tokaisi eilen aivan yhtäkkiä, että "nyt mulle riittää nää botsana ja afrikka jutut, lähetään jo kiiminkiin!"

Pikkulilli kirjoitti...

Ihana poika!